Jelentem, még élek, itt vagyok :) csak ...

Szóval a jelenlegi helyzetjelentés a következő az egészségemmel kapcsolatban: pajzsmirigy alulműködés.

Hogy miért is osztom ezt meg az olvasóimmal, vagyis a nyilvánossággal? Nagyon egyszerű . Mert ez egy blog. Vagyis egy napló. Csak elektronikus formában.
És miért is írunk naplót? Mert fontosnak érzünk megörökíteni egy-egy eseményt, történést, állapotot, vagy érzést.
Nekem most ezt mindet egyszerre. Talán innen várom a megerősítést, a bátorítást, hiszen el sem tudom mondani, hogy mennyi hosszan tartó  erőt adott a sok hozzászólás a STROKE után írt bejegyzésemhez.
Végül is ha egy agyérgörcs utáni állapotból fel tudtam hozni magam, akkor ezt is meg kell próbálnom, nem igaz?


Kb. én is így érzek, csak folyton... mintha fogná valami a torkomat . Garbópulcsi kilőve... :(
Miután úgy érzem, hogy az orvostudomány ezen a téren sem áll a helyzet magasfokán, kénytelen leszek megint utánajárni annak, hogy természetgyógyászati oldalról hogyan is tudnám megtámogatni az állapotom javulását.
Talán mások is járnak hasonló cipőben, mint én, talán segíthetek majd néhény ötlettel. Mivel csak 2 hónap múlva kaptam időpontot az endokrinológiára, ez eléggé aggaszt engem, főleg, hogy rohamosan kezdem egyre sz@rabbul érezni magam.
Persze elmehetnék magánrendelésre is, de úgy döntöttem, hogy egyenlőre (még) nem teszem meg. Talán dacból. Talán a pénz miatt. Nem tudom. De úgy érzem, hogy nem akarom.

Szóval, hogy visszakanyarodjak a legeslegelejére, elmesélem, hogy kb. 15 évvel ezelőtt hallottam először egy   ismerősömtől a pajzsmirigyről. A hölgy nagyon (de nagyon) husis, és én naív, az akkori 60 kilómmal pökhendien (és utólag nagyon szégyenletesnek tartom, de eléggé beképzelten... :( rákérdeztem, hogy miért nem  akar lefogyni? Elmondta, hogy neki beteg a pajzsmirigye, ami miatt nem tud lefogyni. Ugyan kapott rá gyógyszert, meg is próbálta szedni, de (idézem) a gyógyszer átvette a teste fölött az irányítást, és mindent az akart beszabályozni. És ő azt az utat választotta, hogy nem kér belőle, inkább marad kövér, de boldog.
Akkor egyáltalán nem értettem őt meg, sőt ...
Ma pedig én vagyok ugyanabban a helyzetben, mint ő, de én azt az utat választom, hogy NEM ADOM FEL !!!!
Nem akarok kövéren fuldokolni, vonszzolni magam az utcán, és depressziósan az ágyban tunyulni.

Hogy miért is írom ezt? Mert eljutottam idáig.  92 kiló vagyok, amire az orvosom sajnálkozóan azt mondta, hogy hát igen, a hormonok...
De én 1 hét alatt 3 kilót híztam , könyörgöm !!! És úgy, hogy diétáztam !!! No fehérliszt, no cukor, no zsiradék ! Fél év alatt 12 kiló jött rám. Aki olvassa a blogjaimat, az tudja, hogy mindent tudok a diétákról, a fogyókúrákról, ezer könyvem van róla, tanultam természetgyógyászatot, tudom, hogy működnek a dolgok.
De számomra ez teljesen felfoghatatlan, megmagyarázhatatlan ! Hogy lehet ez? Hogy történhet ez meg velem??? És miért nem kapok az orvosoktól segítséget erre, miért nincs egy speciális orvosi csapat, aki megakadályozza, hogy az emberek elviselhetetlenül meghízzanak??? :(
Tipikus pajzsmirigy alulműködéses testalkat (a jobb oldali ... ) :
Forrás:  http://www.biologicnr.com/thyroid-gland-at-the-center-of-life-changing-debate-part-ii
Szóval, hogy megint visszakanyarodjak az elejére, és egy kicsit kihozzam magamat az önsajnálatból (mert az ma van éppen bőséggel...), elmondom a tüneteimet.
Már évek óta sejtem, hogy nincs valami rendben  velem, hiszen az állandó odafigyelés ellenére is hízom folyamatosan. Időközben a melleim 80 G-sre nőttek, ami a páromnak mondjuk nagyon tetszik, de a gerincemnek már nem annyira... Ultrahangvizsgálatra is elmentem, hogy rendben van-e a pajzsmirigyem. Akkor még rendben volt.
A hajam száraz, kócos, töredezett lett. A körmeim , bőröm szintén. Az arcom úgy néz ki, mintha folyton kialvatlan és fáradt lennék, pedig alszom rendesen. Rossz kedvű vagyok és hirtelen ideges - ami eddig rám egyáltalán nem volt jellemző, azt mondták rám, hogy birkatürelmű ember vagyok.
Falási rohamok törnek rám, amit azután diétával próbálok helyrehozni (sikertelenül)....
Nem bírok lépcsőt mászni, de hosszabb távon gyalogolni sem, mert 5 méter után meg kell állnom, annyira görcsöl a vádlim.  
Nem is megyek sehová, mert nem akarom látni a szánakozó tekinteteket, hogy mennyire lepukkantan nézek ki....  Ráadásul itt Magyarországon ez különösen megvan az emberekben, hogy ilyen esetben szeretnek odaszúrkálni, hogy mi van, csak nem jön a baba? Meg hát el kéne menned fodrászhoz, nem? Szinte egy ismerősöm sem tud talákozni velem úgy, hogy ne szóljon be. Akkor inkább köszönöm, ebből nem kérek... Erre végképp nincs szükségem most.
Tisztelet azon ritka kivételeknek, akik nagy nehézségek árán képesek kirángatni ebből az állapotból  ♥ , mert hála a Jó Istennek, azért vannak ilyenek is, de nagyon kevesen... 

A pajzsmirigy felelős azokért a hormonokért, amik az emésztést, a vitalitást, a gondolkodást, a szexuális életet, a vérképző szerveket irányítják. Hatással van a keringésre, a vérnyomásra, a szívritmusra, a légzésre, a bélfunkcióra, stb.
Szóval látható, hogy szinte mindenre kihat... 

A pajzsmirigy egy pillangó a nyakban :
Forrás:  http://www.chinesemedicineliving.com/blog/acupuncture/the-thyroid-in-chinese-medicine
Kaptam egy gyógyszert a háziorvosomtól, ami a vérképemet tökéletessé varázsolta, a napjaimat pedig tönkreteszi... Mióta szedem, híztam plusz 7 kilót, fulladok, depis vagyok, és minden rossz. Talán a legrosszabb, hogy délután annyira leesik a vérnyomásom, hogy lefordulok a székről, odakúszok az ágyig, és bealszom. A vérnyomásom ilyenkor 80/50 ...
Annyira hat az étkezési szokásaimra, hogy nem tudom befolyásolni és irányítani. 

Miután már teljesen csigaüzemmódban közlekedtem a lakásban, lecsökkentettem az adagomat a felére, ettől , hogy konkrét példát is mondjak mogyoróvaj éhség tört rám, de olyan szinten, mintha kívánós kismama lennék. Most, hogy visszatértem az eredeti dózisra, rá sem bírok nézni, ha mégis belekóstolok, furcsa mód, de nem érzem az ízét. Miiii vaaaan????? Mi ez, ha nem az ízlelés és az agy befolyásolása?
Na, mindegy...


Szóval, kezembe kell vennem a dolgokat. 

Konkrét hadi terv a következő:
- utánanézni  a természetgyógyászat által nyújtott lehetőségeknek
- kikeresni a könyveimből a lelki hátteret, rájönni, hogy mi az ok, és megszüntetni azt 
- kialakítani egy olyan diétát, mely belekalkulálja a dologba a falási rohamokat is
- metervezni egy olyan mozgásformát, amit a kövérek is meg bírnak csinálni
- szedni a gyógyszert, amíg bírom
- elkerülni a sugárkezelést, amíg csak lehet
- decemberben elmegyek az endokrinológushoz a kapott időpontra, és az ő véleménye után "újratervezés"


Most néhány érdekes írást javasolok elolvasásra. Akit egy kicsit is érint a téma, feltétlen olvassa el ! Ezt a fajta megközelítését a betegségnek nem szokták ismertetni az orvosok. A kivonat Rüdiger Dahlke -  A lélek nyelve a betegség című könyvéből való.

A pajzsmirigyről és a golyváról :


A pajzsmirigy túlműködésről:





Az elégtelen pajzsmirigyműködésről:




Találtam egy jó kis tesztet a témában, Prof. Dr. Balázs Csaba Endokrinológus cikkében :


Forrás:  http://www.csaladinet.hu/hirek/eletmod/egeszseg_orvos-valaszol/15023/hogyan 
Érdemes ellátogatni a fenti linken található oldalra, nagyon érdekes a cikk!



Ajánlott cikkek:

Hogyan  >>> http://www.csaladinet.hu/hirek/eletmod/egeszseg_orvos-valaszol/15023/hogyan
A pajzsmirigybetegségek első tünetei>>>  http://www.femina.hu/egeszseg/pajzsmirigybetegseg_tunetek


~*~

Ha valakiben felmerül a gyanu a cikkem olvasásakor,  az említett tüneteket magánál is felismeri, úgy érzi, hogy hiába kűzd az állapotával otthon, mindenképpen vizsgáltassa ki magát az orvossal, hátha a pajzsmirigy rosszalkodik . 
Ezt egy vérvétellel meg lehet nézni, sima rutin eljárás, semmi különleges. De nagyon fontos tudni, hogy minden rendben  van-e!

Hamarosan jövök a haditervem eredményeivel :) 


Szeretet, nagy ölelés és vigyázzatok magatokra !



Dia

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Dia! Persze véletlenül találtam rád, mert kidobott a kereső egy, a stroke-kal kapcsolatos cikk miatt. Elolvastam. Még tart a feldolgozás - 4 napja jöttem ki a kórházból, agyérgörcs után. Most még minden lassú, nem nagyon mennek még az összetett gondolatok... viszont ez a pajzsmirigy téma nem mehet dacból. Ezen is túl vagyok - működtem már alul is, túl is. És voltam már 80kg-os is...elvett az életemből jó pár évet. Ezen házipatika nem segít, a diéta viszont jó ötlet. 30kg-ot fogytam fél év alatt-tudom miről beszélek :) Kicsit összeszedem magam,aztán ha érdekel pár gondolat,megosztom veled. Vigyázz magadra! H.

Dia írta...

Szia! Csak most vettem észre, hogy írtál, pedig nagyon is érdekel a véleményed, és a gondolataid.
Sajnos nem tudok írni Neked máshol, mert nem adtál meg elérhetőséget, csak reménykedem benne, hogy visszatalálsz még hozzám, és írsz nekem :)
Remélem, azóta már Te is megerősödtél, és meggyógyultál!
Szeretettel
Dia

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com